Medlemsregister

 

Medlemsregistret finns tillgängligt på adressen: https://sipf.kanslietonline.se.

SIPF har lagt ut hanteringen av medlemsregistret till Kansliet AB, som även sköter faktureringen av medlemsavgiften.

Varje medlem ska ha fått ett mejl med aktiveringsinstruktioner inklusive nya inloggningsuppgifter den 17 december 2018. Följ dessa instruktioner för att aktivera medlemskontot och därefter säkerställa att alla uppgifter är korrekta.

Om man inte fått detta mejl har det antagligen fastnat i ett skräppostfilter eller inte kommit fram pga felaktig epostadress i registret.

 

Frågor och svar om det nya medlemsregistret:

Glömt lösenord:

Har man glömt sitt lösenord kan man begära nytt via länken "Glömt lösenordet?" vid inloggningen. Observera denna funktion kräver att man har tillgång till den epostadress som finns sparad i registret. Har du bytt epostadress och inte längre kommer åt din gamla, kontakta webbmaster på info@sipf.se .

Fakturastatus:

Det är för tillfället ett manuellt arbete för oss att gå genom kontoutdraget från banken och sedan pricka av i systemet att enskilda fakturor blivit betalda. Arbetet har dragit ut på tiden och är inte helt klart än.
Vi väntar på uppgifter från banken för att kunna använda OCR för framtida fakturor och därmed få till en mer automatiserad process.  I framtiden kommer vi snabbare kunna uppdatera betalstatus i medlemsregistret.

Fel födelsedag:

Har man inte korrigerat sin födelsedag vid aktiveringen av sitt konto, ange första januari och födelseåret.

Fel uppgifter på fakturan:

Om du har felaktiga uppgifter, tex fakturaadress, på fakturan. Logga in och uppdatera den felaktiga informationen, tex fältet Fakturaadresser.
Din faktura kommer att uppdateras automatiskt med de ny uppgifterna.
Fakturan kan laddas ner igen från din personliga startsida från fliken Mina fakturor (https://sipf.kanslietonline.se/mitt-konto/sammanfattning/ ).

Varför bostadsadress?

Medlemsskapet i SIPF är personligt, dvs det är du som person som är medlem. Inte din arbetsgivare. 

Vad är det för skillnad på arbetsgivare och fakturaadress? 

Många företag vill att fakturor ska ställas ut på en specifik juridisk person/entitet inom koncernen eller på ett annat företag som sköter ekonomin/fakturahantering. För att kunna särskilja vem som är arbetsgivare respektive den som administrerar fakturor behöver vi ha två olika uppgifter.